Wednesday, October 17, 2007

Бодол

ямар удаа вэ, бичлэг нэмээгүй..

Их ч юм болж өнгөрлөө дөө гэжж..

Күй ээ, энэ хужаа нар бүр арай л даварчий шүү, магадгүй тэр бухимдал намайг энд дахин бичлэг хийлгэж байгаа байх. Хужаа дугаартай машинтайгаа хаа байсан увсад очцон нөгөө айхтар мөнгөн усаар алт олборлоод нутгийнхныг нь дээрэлхээд байжийвал яасын!!! хараа хяналт гэж юм байдымуу? хөдөө ч гэсэн уул нь замын цагдаа, пост байдаг биз дээ, тэрний хаагуур нь тойроод гарчдын? эсвэл нүдээ аниад гараа тосоод гаргачдымуу?

Өмнөговьд 16 метр чулуужсан мод хаа байсан 6 сард олдчоод байхад тэрийг нэг Геннис энэ тэрт нь бүртгүүлээд хамгаалалтандаа авчиж болдгүй л юм байхдаа, Геннисын одоогийн амжилт нь 11 метр гэсэн. Нутгийн хэдэн залуучууд Хятадууд тэр байтугай юм хийгээд байхад бид нар яагаад болдгүйен гэцэн ямар ч зөвшөөрөлгүй тэр модыг нь ачаад аваад явах гэжийлээ шд, хятадуудад дамлаал зарышд, өөр яахав дээ тэрэнгээр..

Сүүлийн үед нэг муухай ханиад гадуур яваад байлээ шүү, халдсаныхаа дараа хэсэг биед нь нуугджыгаад гарч ирдэг юм шиг байна, эхлээд хоолой эрвэгнэнэ, толгой өвдөнө, нус гоожно, дахиад нус гоожно, бас дахиал гоожно, яг одоо нусаа татаал суужийна.

Хөөөөе, энэ юмны үнэ арай дэнджийнаа, Бензины үнэ 30-70 Төг нэмэгдлээ гэнэ, Газрын тосны хэрэг эрхлэх газраас энэ нь юмны үнэ өсөх шалтгаан биш, дунд нь үнийн хөөрөгдөл үүсгэж байна гэнээ, уул нь тийм л дээ, тэхдээ яг яс юман дээр нэмэгдээл байгаа байхгүй юу. Тэр төсвийн ажилчдын цалинг нэмнэ гэх сургаар нь л гэхэд 2 удаа нэмэгдсэн, одоо 11 сараас төсвийнхний цалин нь нэмэгдсэн болонгуут дахиал өснө дөө аягүй бол.. Дунд нь хувийн секторынхон хэцүүдэж байшд, надаас авахуулаал.. Бараг худалч хүнд солонгост 1 сар амьдрах мөнгөнөөс илүү зардал гарч байгаа байх шүү, Солонгос байтуга японд 1 сар амьдрах мөнгөөр Монголд 1 сар амьдрах болох гээд байх шиг байна, авчийгаа цалин нь хэд билэээ...

Хэсэг хугацаанд Монголдоо байгаагүй байсан болохоор ч тэр юмуу, энэ машины түгжрээнд дасахгүй нь ээ, ямар аймар юм бээ!!! Яджаахад такси нь цөөрциймүү эсвэл такси барьдаг хүн нь олширцымуу, ямбий амбаар нь ч олдохгүйен.

Уул нь хөдөөнөөс орж ирсэн хүмүүс нь тухайн хотдоо төлөвшиж, суурьшиж, соёлждог баймаар... Манайх болохоор эсрэгээрээ. улам л бүдүүлэг, соёлгүй, мал оруулж ирээд зам дээгүүр тууж байгаа аятай л байхын, Хогоо хаях, замын хөдөлгөөнд оролцох 2оос харахад л хангалттай. Голдуу хөдөөнөөс орж ирсэн хүмүүс, оюутнууд л зам гарахдаа мал лугаа... Хотоо хөдөө болгоол, зарим хотын уугуул нь хөдөөнийхөн дундаа уусаал..

Хот төлөвлөлтийн бодлого алдагдцан энэ Улаанбаатарт машин хүн нь багтаж ядаад чихцэлдээд, бүгд л бие биенийхээ урдуур орох гэж зүтгээд түгжрээ үүсгээл...
Монгол Улсын нийслэл нь Хар хорин хот. гээл хуулиндаа өөрчлөлт оруулаал Хар хорины хот байгуулалтын бодлогыг маш сайн боловсруулаад, замын сүлжээг нь сайн, хангалттай өргөн гаргаж өгөх хэрэгтэй. Альваа дэд бүтцийн үндэс нь зам, замын сүлжээ!!! Японд, Энэтхэгт миний үзсэн хотуудын замын сүлжээ яг хотынхоо төвд дөрвөлжин шугамтай дэвтэр шиг сүлэилдсэн байдын байлээ. Туулын хөндийгөөс том Хар хорины хөндийд эхлээд замыг нь сайн гаргаад өгчвөл ирээдүйд УБ-с том, сайхан нийслэл бий болно гэдэгт итгэлтэй байна. Хэрэв Хар хорин луу нийслэл нүүвэл:
- хүн амын бөөгнөрөл, машины түгжрээ шууд шийдэгдэнэ.
- Хар хорин орчим болон УБ-Хархорины хоорондох дэд бүтэц цөөн хэдэн жилийн дотор асар хурдтай хөгжинө.
- УБ-ын агаарын бохирдлыг маш их хэмжээгээр багасгана.
- хүн амын өсөлтөд мэдэгдэхүйц хурдтай өөрчлөлт орно.
гээл тоочоод баршгүй олон ач холбогдолтой гэж мөхөс би бодном.

Ёооё ямар их юм биччивээ

Хүсвэл бусдад хүндэтгэлтэйгээр энд ярилцаж болно шүү.

1 comment:

  1. Neg heseg tag alga bolchihson bsiin, huurhii nervteed l bgaad bsan yumuu. Tusuviin ajiltanii tsaling l nemeheer buh yumnii une uschih yumaa, benzin nemegdchiheer busad ni odoo yah ni todorhoi. yoo mongold ch amidrahad berh bolj bna doo.

    ReplyDelete

сэтгэгдлээ үлдээнэ үү